Abdel-Kwan in Korea

einde reiskorea

Op 26 April gingen we naar Korea, de dag waarop we lang gingen wachten en omdat het zo geweldig was gingen die 10 dagen als een trein voorbij. We hadden veel ontdekt.
Korea was voor ons een heel ander wereld, alles is daar anders zelfs de manier hoe mensen met elkaar communiceren is anders bijvoorbeeld hier gaan we sociaal met elkaar om, maar in Korea kijken ze niet eens naar elkaar het enige naar wat ze kijken is hun telefoon en het grappige is dat je daar niemand ziet met een Nokia alleen een iphone of een ander touch telefoon. Het eten is daar ook veel anders dan hier in Korea eten ze bijvoorbeeld rauwe vis of larve op een stok en veel pittige dingen, en dat eten ze met stokjes. In Korea hadden we ook getraind en dat was bijna het zelfde als taekwondo, het soort taekwondo dat ze doen noemen we hapkido dat is soort van taekwondo en judo gemixt. In Korea hadden ze ook een allochtonenbuurt daar waren Marokkanen en turken te bevinden, de 1e keer gingen we in een Turkse restaurant eten en de 2e keer in een Marokkaanse restaurant. Daar was ook een Moskee, op de vrijdag gingen we daar bidden. We hadden ook 2 vrije dagen en in die vrije dagen mochten we doen wat we wilden. Op zondag 5 mei gingen we met de vliegtuig naar huis, aan een kant wil je zo graag naar huis maar aan de andere kant wil je Korea niet verlaten. Het was een leuke ontdekkingsreis voor ons, een ervaren 10 daagse vakantie en we hadden ervan genoten en we hopen dat we volgend jaar weer kunnen gaan !
geschreven door Majdouline.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
De achtste dag was een vrije dag. We waren verdeeld in drie groepen . De eerste groep was weer naar de Marokkaanse restaurant geweest, nadat we lekker hebben gegeten zijn we gaan winkelen. En daarna zijn we naar een culturele festival gegaan, waar alle landenaanwezig waren. Elke land had een eigen kraampje waar ze spullen verkochten uit hun eigen land, en het was heel leuk en gezellig, je zag daar verschillende culturen en nationaliteiten (zie foto). Nadat iedereen was uitgekeken zijn we weer naar huis vertrokken. De andere twee groepen hebben de laatste inkoop afgerond.

7e dag korea 1

Op de zevende dag Vroeg in de ochtend zijn we wakker geworden om het vrijdagsgebed te verrichten in een moskee in Itaewon. Het weer was heerlijk en we hebben er van genoten. Toen het vrijdagsgebed afgelopen was , waren we naar een Marokkaanse restaurant gegaan. het eten was er heerlijk we konden eindelijk vlees eten. Daarna hebben we nog eventjes gewinkeld en konden we nog paar spullen halen. Om 17:45 moesten we verzamelen om naar Sanbon te gaan om te trainen. Dit keer ging de hele training om sparren. Wij hebben veel geleerd, en we hebben het heel goed gedaan. De taekwondoka’s die met ons mee trainde waren zeer sterk qua technieken en snelheid(ervaren sporters). we verlieten de zaal met een certificaat van het behalen van de trainingsstage en T-shirts van de Taekwondoclub.

Gescheven door Ayoub

6e dag korea

Onze zesde dag in Korea, zijn we weer vroeg wakker geworden. Toen iedereen klaar was met het omkleden gingen we snel buiten een heerlijke ontbijtje nemen. Nadat iedereen zijn buik vol had gegeten gingen we snel met ze allen door met de metro naar City Hall. In City Hall gingen we naar een taekwondowinkel om taekwando spullen te kopen. Het waren allemaal moeilijke beslissingen maar al snel wist iedereen wat hij/zij wilden kopen. Nadat iedereen klaar was met het kopen van taekwondo spullen mochten we vrij winkelen. We gingen met z’n allen naar de stad Anguk waar je souvenirs kon kopen. Toen we om 6 uur gingen verzamelen op de afgesproken plek, kwam iedereen terug met tassen vol souvenirs. We gingen daarna zoals afgesproken naar de vissenmarkt. Het duurde lang voordat we op de vissenmarkt waren aangekomen. Nadat we waren aangekomen gingen we rondlopen in de vissenmarkt, je zag er allemaal vissen die je nooit in Nederland ziet. We gingen gelijk door naar een winkel in de vissenmarkt waar meester vorige jaar gingen eten. Het was er heel gezellig in de winkel, we kregen sushi te eten. De meeste mensen vonden sushi opzich wel lekker, de kinderen die het niet lekker vonden mochten met meester abdelkarim en met de vader van irvan naar een pizza restaurant. Vermoeiend kwamen we thuis aan.
Geschreven door Adil

5e dag korea

De vijfde dag zijn we begonnen met een lekkere ontbijt met ze allen, nadat iedereen zijn maag heeft gevuld en zich heeft opgefrist zijn we vertrokken naar Inchon airport. We zijn naar een hele grote park gegaan met mooie oude Koreaanse huisjes, waar je ook lekker tot rust kunt komen. Nadat iedereen klaar was met foto’s maken zijn we naar de hoogste punt van de berg vertrokken, het was best wel vermoeiend om al die trappen naar boven te pakken, maar het was wel de moeite waard. Eenmaal boven aangekomen zijn we de toren in gegaan waar je een hele mooie uitzicht hebt over Seoul en de haven. Ook zie je vanaf de hoogste punt de Incheonbrug, dit is de langste brug ter wereld met een totale lengte van 12,3 km. Nadat we waren uitgekeken zijn vertrokken naar de zaal om te gaan trainen, dit keer waren we wel op tijd. De training van vandaag was gericht op techniek en situaties tijdens het sparen. Aan het einde van de training kwam de grote hoofdmeester langs en zijn met hem op de foto gegaan. vermoeiend zijn we weer naar huis vertrokken.
geschreven door Hassan

4e dag korea
De vierde dag in Korea was een soort vrije dag. We zouden in aparte groepjes lopen, de meisjes alleen en de jongens alleen. Daarnaast hadden we ook afgesproken om buiten te ontbijten. Rond 11 uur waren we de deur al uit en gingen ontbijten met z’n allen, daarna gingen we met de metro naar de bekende stad van Seoul: Myeong-deong. Toen we daar aankwamen verdeelden we de groep in twee en ieder ging z’n eigen weg op. Kleren sieraden en tassen hebben we gekocht. Uiteindelijk zagen we de jongens en liepen we gewoon samen in de stad. Om 7 uur gingen we naar een Turks restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Toen we klaar waren gingen we een rondje maken in de stad van de allochtonen en als laatst toen pakten we de metro naar het hotel.
geschreven door Fatima

5,1 dag korea

De derde dag in Korea was een dag speciaal gericht op taekwondo. We begonnen met een lekker gebakken eitje en nadat iedereen er klaar voor was vertrokken we naar Kukkiwon de hoofdcentrum van taekwondo. Nadat we alle foto’s hadden gemaakt en een rondleiding hadden gekregen gingen we naar de museum maar die was helaas gesloten. Toen we klaar waren gingen we de metro pakken naar de club waarmee we gingen trainen. Er staan 3 trainingen geplant de eerste training die we gehad hadden was poomsee. De opwarming was anders dan normaal, we begonnen eerst met strekken daarna gingen we pas warm worden…